Esteu aquí: Inici Atenció social als barris Notícies El Servei de Teleassistència municipal atèn 1700 famílies amb persones de més de 65 anys de la ciutat

El Servei de Teleassistència municipal atèn 1700 famílies amb persones de més de 65 anys de la ciutat

- Incorpora nous dispositius de seguretat per als usuaris: detectors de gas, fum, mobilitat, teleassistència mòbil i sistemes de servei adreçats a persones amb dificultat en la comunicació verbal - L’alcalde Àngel Ros ha visitat les noves instal·lacions del servei, situades al Parc de Gardeny

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del tinent d’alcalde i regidor de Benestar i Cohesió Social, Josep Presseguer, i de la tinenta d’alcalde i regidora de Tecnologia, Montse Mínguez, ha visitat les noves instal·lacions del servei de Teleassistència municipal, al Parc de Gardeny. Actualment, el servei atèn 1717 famílies de Lleida ( 2100 persones) xifra que suposa el 10% de la població major de 65 anys de la ciutat. El 80% dels usuaris de Teleassistència són majors de 80 anys i el 20% tenen entre 65 i 80 anys.

El servei municipal de Teleassistència s’adreça a persones de 65 anys que viuen soles o acompanyades d’altres persones grans i permet el seguiment d’aquestes persones per mitjà d’un penjoll que posa en comunicació l’usuari o usuària amb una central d’atenció que funciona tots els dies de l’any. El perfil d’usuari és una dona de més de 80 anys que viu sola.

“És un servei fonamental amb l’increment de l’esperança de vida que tenim actualment. Ajuda a resoldre situacions i a gestionar la vida de les persones grans actuant com a recordatori-agenda de temes mèdics, o proporcionant l’ atenció específica que requereixen. És un servei de 24h que permet atendre als lleidatans i lleidatanes que ho demanen”, ha destacat l’alcalde de Lleida. Ros ha explicat que el servei continuarà incrementant-se i ha remarcat que tot i que la base d’aquest programa és “l’ atenció persona a persona” inclou un component important amb la incorporació de tecnologies de telecomunicacions. Les noves instal·lacions del servei estan situades a l’edifici TIC de Gardeny. El nou servei de teleassistència funciona des del mes d’abril d’aquest any. L’empresa concessionària del servei, Tunstall Televida, ha incorporat novetats pel que fa a la millora de les eines telemàtiques que permeten facilitar més informació sobre les potencials incidències dels usuaris. El servei de teleassistència compta amb una tecnologia plenament adaptada a les possibles necessitats de l’usuari, és el cas, per exemple, del detector de caigudes o d’una possible fuita de gas.  El servei compta amb una unitat mòbil específica que s’encarrega de donar servei i atendre els usuaris.

El servei és gratuït per a les persones majors de 80 anys i la resta d’usuaris paga entre 10 i 15 euros. La resta del cost del servei el finança íntegrament l’Ajuntament de Lleida. El servei de teleassistència ha creat cinc nous llocs de treball i actualment hi treballen 7 persones.


Carrer Tallada 34, 1r
25002 - Lleida
Tel: 973 700 306
serveispersonals@paeria.cat

La Paeria - Ajuntament de Lleida
NextGeneration