Esteu aquí: Inici Atenció social als barris Notícies L’ Oficina Municipal d’Informació als Consumidors (OMIC) ha atès 160 expedients en els darrers 5 mesos per temes de pobresa energètica derivats dels serveis socials de la Paeria

L’ Oficina Municipal d’Informació als Consumidors (OMIC) ha atès 160 expedients en els darrers 5 mesos per temes de pobresa energètica derivats dels serveis socials de la Paeria

En compliment de la Llei 24/2015, l’Ajuntament de Lleida a través de l’OMIC, s’ha intervingut en expedients de famílies lleidatanes per evitar el tall de subministraments bàsics com ara l’ aigua, la llum o el gas.

L’Oficina Municipal d’Informació als Consumidors (OMIC) ha atès 160 expedients en els darrers 5 mesos per temes de pobresa energètica derivats dels serveis socials de la Paeria. Des que va entrar en vigor la Llei 24/2015 la Paeria a través de l’OMIC ja ha atès 42 expedients de l’any 2015 i, aquest any 2016, ja s’està treballant en 118 nous casos.

Del total expedients, en 34 casos s’han produït talls de subministrament per impagament de les factures, i la intervenció de l’OMIC ha permès el restabliment del servei.

Els casos arriben majoritàriament a través de les àrees dels serveis socials dels barris i, alguns, pels propis afectats. La intervenció que es realitza des de consum consisteix a contactar directament amb l'empresa subministradora o amb l’ Agència Catalana de Consum, per tal d’aconseguir que es restableixi el subministrament a les llars afectades, en els supòsits en què hi havia un informe previ de vulnerabilitat.

La resta, 126 expedients, són avisos de tall en el subministrament que s’han pogut paralitzar gràcies a què s’ha enviat la documentació preceptiva amb l’informe de vulnerabilitat de les famílies afectades.

Per sectors d'energia, el subministrament elèctric és el que ha generat més expedients, amb 113 casos. El segueix el gas amb 36 i finalment l’aigua, amb 2 casos. S’ha de dir que només 9 expedients afectaven a dos subministraments simultàniament, llum i gas.

El tinent d’alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat, del Comerç del Turisme, l’Ocupació i l’ Emprenedoria, Rafael Peris ha lloat la capacitat d’implicació dels tècnics de consum i ha indicat que “s’està treballant intensament per tal de donar informació, assessorament i, sobretot, resoldre el màxim de casos possibles” perquè “el més rellevant de tot plegat és que darrere cada expedient hi ha la realitat d’algunes famílies de la nostra ciutat”.

En paral·lel amb la resolució de tots aquests casos, l’OMIC també realitza nombrosos assessoraments tant a la ciutadania amb al personal de les àrees d’atenció social de la ciutat. En aquest sentit es recorda que l’Ajuntament de Lleida ha posat en funcionament un telèfon gratuït, 900844253, que està a disposició de totes les persones que necessitin informació.

Properament el servei municipal de consum iniciarà un seguit de xerrades informatives en col·laboració amb diverses entitats com Creu Roja de Lleida.

Carrer Tallada 34, 1r
25002 - Lleida
Tel: 973 700 306
serveispersonals@paeria.cat

La Paeria - Ajuntament de Lleida
NextGeneration