Esteu aquí: Inici Serveis Especialitzats Atenció a les persones en situació de pobresa extrema o sense llar Notícies El Pla Iglú atén 668 persones en els 145 dies que el projecte ha estat actiu

El Pla Iglú atén 668 persones en els 145 dies que el projecte ha estat actiu

Els serveis socials de la Paeria continuen oferint els serveis habituals, tot i que el projecte ha finalitzat el 31 de març. La Saleta de la Panera també està activa, oferint un servei diürn, transversal amb altres regidories i entitats de la ciutat La mitjana diària de pernoctacions ha estat de 67 persones

El Pla Iglú, que coordina la Paeria amb la participació de diverses entitats de la ciutat, ha allotjat aquest hivern 668 persones diferents en els 145 dies que el projecte ha estat actiu (12 dies més que l’any passat). Des del 7 de novembre fins al 31 de març, en què ha estat en funcionament, el Pla Iglú ha registrat 9.677 pernoctacions, sent majoritàriament d’homes. De fet, les dones ateses s’han reduït a la meitat, amb la cerca de recursos d’allotjament alternatius en els casos d’urgència que han arribat a l’àrea. Enguany, la mitjana diària d’allotjaments ha estat de 67 i el nombre màxim d’allotjaments en un dia ha estat de 131.

El tinent d’alcalde i regidor de les Polítiques per als Drets de les Persones, Xavier Rodamilans, ha comentat que amb la finalització del Pla, d’acord a l’experiència d’altres anys, no hi sol haver un augment significatiu de les persones que dormen al carrer, donat que les persones usuàries d’iglú reactiven recursos propis d’allotjament, com el retorn a domicilis compartits, a llocs d’origen, etc. Diverses de les persones ateses al projecte continuaran allotjades i en seguiment professional amb pla de treball. A més, s’han derivat d'altres per part de l’equip d’inclusió i des dels serveis socials dels barris o entitats del tercer sector social. S’ha de dir que les persones que no es troben en seguiment professional és perquè ho rebutgen.

Les properes setmanes els serveis socials municipals intensificaran la intervenció al carrer per part dels educadors per detectar si augmenta aquesta situació proporcionalment al tancament del projecte. Les persones que no assoleixin alternatives i restin en situació de carrer, seran ateses pels educadors d’entorn i actuaran seguint els protocols i els procediments habituals de vinculació i d’adherència a un pla de treball per sortir de la situació de carrer. Així, es mantindran els serveis habituals de l’àrea de cobertura de necessitats bàsiques, com el menjador social, la Saleta de Panera, les dutxes, l’allotjament residencial d’urgència, etc.

El Pla Iglú es coordina des de les Regidories de les Polítiques per als Drets de les Persones i de Seguretat Ciutadana, amb la Guàrdia Urbana i Protecció Civil. També hi col·labora la Fundació Jericó, Creu Roja i el cos dels Mossos d’Esquadra. L’objectiu del Pla Iglú és prevenir les conseqüències que el fred pot tenir en la població amb pocs recursos, amb una situació precària pel que fa a l’habitatge, i oferir els recursos necessaris perquè no en rebi les conseqüències i rebi l’atenció adient. Igualment, la Saleta de la Panera ofereix atenció, amb el treball transversal de diverses àrees de la Paeria, de la Fundació Jericó i de voluntaris de la Creu Roja. És un espai relacional i de descans destinat a l’acollida de les persones sense llar on s’hi pot fer ús lliure per fer activitats programades, llegir, mirar la televisió, prendre un cafè o fer tertúlia.

Carrer Tallada 34, 1r
25002 - Lleida
Tel: 973 700 306
serveispersonals@paeria.cat

La Paeria - Ajuntament de Lleida
NextGeneration