L’Ajuntament de Lleida informa la ciutadania sobre els serveis d’atenció a la pobresa energètica
L’Ajuntament de Lleida té actiu els serveis d’atenció a la pobresa energètica per informar i assessorar les persones o les famílies que es trobin en situació d’emergència ja sigui pel risc de talls en els subministraments bàsics com per la pèrdua de l’habitatge habitual, a través dels serveis socials i de la OMIC. L’objectiu de la Paeria és garantir que davant de situacions de pobresa energètica no es tallin subministraments (gas, llum i aigua) o evitar la pèrdua de l’habitatge per dificultats en el pagament. Això respon al que estableix la llei 24/2015 en referència a mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.
La pàgina web de la Paeria (www.paeria.cat) i de la Regidoria de les Polítiques per als Drets de les Persones (http://benestarsocial.paeria.cat/) ofereixen la informació detallada. També es pot demanar assessorament de forma presencial a les oficines de serveis socials que l’Ajuntament té als diferents barris o es pot trucar al telèfon gratuït 900 844 253
Amb aquests serveis d’informació es pretén que la ciutadania conegui les mesures que preveu la llei que, d’una banda, fan referència a la prevenció de la pèrdua de l’habitatge i l’accés a un lloguer social quan no es pot fer front al deute d’hipoteca o lloguer, i de l’altra, a evitar els talls d’aigua potable, llum i gas en casos de deutes en despeses de subministraments.