La Paeria crea un sistema d’informació específic sobre els drets de les persones amb deutes en despeses d’habitatge i subministraments
L’Ajuntament de Lleida ha posat a la disposició de la ciutadania un servei d’informació adreçat a les persones amb situació de pobresa energètica i/o dificultats per al pagament de l’habitatge habitual, d’acord amb que estableix la llei 24/2015. Aquesta llei fa referència a mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.
La informació detallada es pot consultar a partir d’aquest dimecres, dia 23, a través d’un banner específic ubicat a la pàgina d’inici de la web de la Paeria (www.paeria.cat). També es pot fer a través del telèfon gratuït d’informació 900844253, i presencialment a les oficines de serveis socials del diferents barris. L’objectiu d’aquest servei d’informació és que la ciutadania conegui les mesures previstes en la llei 24/2015.
En quant a l’habitatge són en essència:
1. Prevenir la pèrdua de l’habitatge.
2. Accedir a un lloguer social quan no es pot fer front als deute d’hipoteca o lloguer.
En quant a les persones que tenen deutes en les despeses de subministraments:
3. Evitar els talls en els subministraments bàsics garantint els subministraments bàsics d'aigua potable, llum i gas.
L’Ajuntament, a través dels Serveis Socials, porta temps vetllant per prevenir situacions de pèrdues d’habitatge i de talls de subministraments bàsics, tant a través d’ajuts d’emergència, com de la taula d’emergència en habitatge, com facilitant contractes d’habitatges socials.
Els Serveis Socials aconsellen que si alguna persona té deutes de subministrament i/o ha rebut avís de tall, té impagaments de lloguer o ha rebut avís de desnonament, es posi en contacte amb els serveis socials del seu barri al més aviat possible, sense esperar a l’últim moment, per tramitar els recursos més oportuns.