132 joves comencen la formació dels projectes d’Aprenentatge-Servei S TIC Jove, Xperimenta i Guaitart
Els nois i les noies que participaran en els serveis S TIC JOVE, Xperimenta i Guaitart han començat aquest divendres les sessions formatives. Aquests projectes permeten als joves adquirir uns aprenentatges, que els poden transferir en una activitat immediata i, participant activament, contribueixen en una tasca que millora la seva formació, que fomenta la cohesió social i que, alhora, és un exercici de responsabilitat social, reforçant la descoberta i la generositat vers els altres.
Aquest curs 132 joves, distribuïts en 10 grups, faran la formació 2 divendres i 3 dissabtes fins al 14 de febrer en diversos espais municipals, com la sala Paulo Freire, la Mediateca Municipal Josep Alcobé, la ludoteca de Parc de Gardeny, l’Aula Municipal de Teatre i Centre d’Art La Panera.
Els joves que participen estudien tercer i quart de secundària als Instituts Màrius Torres, La Mitjana, Guindàvols, Josep Lladonosa, Col·legi FEDAC, Col·legi Maristes Montserrat, Col·legi El Carme, Col·legi Sagrada Família i Col·legi Santa Anna.
Un cop finalitzada la formació dels respectius projectes, els joves participants durant a terme el servei a les llars de Jubilats, la Mediateca Municipal Josep Alcobé, a les Ludoteques Municipals i al Centre d’Art La Panera.
El projecte S TiC JOVE es desenvolupa per 4t any, amb 54 nois i noies. És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat. Mitjançant aquest servei els nois i les noies duen a terme un seguit d’aprenentatges que els permeten créixer personalment i implicar-se en el seu entorn. En aquestes activitats es fusionen dues dimensions: la personal i la social, el desenvolupament d’un mateix i la participació social. L’objectiu del projecte és afavorir les relacions intergeneracionals mitjançant l’aprenentatge i la reflexió de les noves tecnologies i aprendre els uns dels altres.
El projecte Xperimenta, que es fa per 2n curs, amb 62 joves, és un projecte d’aprenentatge-servei, on els joves que expliquen i mostren petits experiments científics mitjançant el joc als infants. L’objectiu principal és atansar el món de la ciència als infants. En aquest projecte també es vol donar l’oportunitat als nois i les noies de secundària, la possibilitat de reforçar les seves habilitats socials, l’autoestima, els seus coneixements i competències personals, mitjançant una activitat de participació ciutadana. Concretament el servei es farà a les ludoteques municipals de la ciutat. D’una manera lúdica, Xperimenta vol apropar el món de la ciència als joves i als infants. Els joves de secundària explicaran i mostraran, a través de petits experiments i jocs científics, diferents continguts, reaccions i meravelles de la ciència als infants de les ludoteques municipals i també dels centres d’educació primària de Lleida.
I s’incorpora el nou projecte “Guiatart”, amb 16 nois i noies. Aquesta proposta d’activitat d’APS pretén que els nois i les noies donin a conèixer el Centre d’Art La Panera a la gent gran i als infants. L’objectiu principal és atansar el món de l’art en general i les exposicions en particular als joves, alhora que aquests siguin el vehicle transmissor per fer el mateix amb els infants i la gent gran.
Els joves es convertiran en “Explainers”, dinamitzant alguna activitat que prèviament ja s’haurà treballat en la formació. D’aquesta manera, es planteja el repte de dissenyar una visita guiada i dur-la a terme. Una altra finalitat important és que els joves participants en el projecte entenguin i participin de manera directa en el funcionament del museu. Des de aquesta vessant, s’obrirà la possibilitat de fer el servei més directament vinculat a les tasques del museu per als joves que així ho prefereixin.