Els centres oberts i ciberaules municipals obren també a les vacances de Nadal
Els centres oberts i ciberaules municipals romandran oberts per les vacances de Nadal per donar una major cobertura i garantir l’atenció socioeducativa dels infants i adolescents en especial vulnerabilitat social. Aquests dies festius, les activitats dels centres es basen en propostes lúdiques i educatives amb el Nadal com a tema principal. Entre altres activitats, els centres Oberts Municipals Companyia i Remolins han estat treballant en un projecte audiovisual que es projectaran els dies 19 i 22 de desembre al CaixaForum per al públic infantil i les seves famílies. L’espai de Remolins també projectarà un curtmetratge sobre Contes de nadal, interpretat i realitzat pal mateixos infants del centre.
Una de les activitats que s’han pogut organitzar, gràcies a la col·laboració de l’empresa NICE, ha estat el patinatge sobre gel a la pista instal·lada a la plaça Sant Joan. Durant aquest hivern uns 500 infants i joves aniran a patinar, repartits en grups socio-educatius participants en els diferents projectes d‘Infància. Igualment, 180 infants dels diferents centres i recursos municipals gaudiran de les instal·lacions i activitats que ofereix el parc nadalenc Cucalòcum 2016, amb la col·laboració de Fira de Lleida.
Els centres oberts i ciberaules municipals estan oberts tot, incloent els períodes de vacances escolar. Un dels objectius prioritaris de la Regidoria de les Polítiques per als Drets de les Persones és donar resposta a les necessitats de la infància i les famílies de la ciutat, i específicament en aquells casos en què es troben en situacions d’especial vulnerabilitat. D’aquesta manera, es treballa a partir de diferents programes i projectes que s’adapten a les èpoques de l’any, amb la participació i la implicació de la societat en general, sumant així esforços i oportunitats.
La Xarxa de Centres Oberts i Ciberaules coordina els programes i serveis que es desenvolupen en aquests espais, amb la finalitat d’estimular el desenvolupament personal, fer reforç escolar i un treball integral per a la socialització i l’adquisició d’hàbits de menors entre 3 i 18 anys, compensant així les necessitats socioeducatives dels menors atesos.