Fèlix Larrosa visita el centre socioeducatiu d’atenció diürna Trampolí al Centre Històric
El tinent d’alcalde i regidor del Centre Històric, Fèlix Larrosa, ha visitat aquesta tarda el centre socioeducatiu d’atenció diürna Trampolí i ha conversat amb els joves de diferents barris de la ciutat que prenen part en algun dels programes que es desenvolupen en aquest centre. Larrosa s’ha interessat pels estudis dels joves i per les seves inquietuds i per les millores que voldrien per a la ciutat. També per les activitats que fan al Trampolí, com manualitats, ball o cuina.
El Trampolí compta amb el suport de la Paeria i està gestionat pels Salesians Sant Jordi (CIJCA). Té una capacitat de places i ofereix servei de dilluns a divendres, a la tarda, encara que algunes tardes van a la seu que els Salesians tenen a La Mariola.
Lleida compta amb cinc centres d’aquest tipus municipals, coneguts com centres oberts, gestionats per diferents entitats socials, i 2 ciberaules: Centre Obert Municipal Pas a Pas, Fundació Champagnat; Centre Obert Municipal Companyia, PROSEC; Centre Obert Municipal Remolins, PROSEC; Centre Obert Municipal Mercadet, Salesians Sant Jordi; Centre Obert Municipal Gínjol, Fundació Champagnat, i les ciberaules de Moreres i Gairoles. A més, a la ciutat hi ha 4 centres oberts que són de titularitat de diferents entitats del tercer sector i als que l’Ajuntament també dona suport específic, com el Trampolí, CIJSA; el Centre Obert Calidoscopi (Germans Maristes); el Centre Obert Pare Palau, Assoc. Esclat Santa Teresina, i el Centre Obert Mercat, CIJCA. En total, s’atenen uns 550 infants i adolescents, que van dels 6 als 17 anys, aproximadament.
Són centres socioeducatius que fan una tasca socioeducativa durant el temps lliure dels infants, adolescents i joves, donant suport, estimulant i potenciant l’estructuració i el desenvolupament de la personalitat i la socialització, l’adquisició d’aprenentatges bàsics i l’esbarjo, i compensa les deficiències socioeducatives de les persones ateses mitjançant el treball individualitzat, el grupal, la família, el treball en xarxa i amb la comunitat.