Joves de la ciutat dissenyen marxandatge per a l’Aplec del Caragol amb el projecte CREA2
L’Aplec del Caragol compta amb nous productes de marxandatge per afegir, si ho considera, a la seva oferta. Joves que han participat en la tercera edició del projecte CREA2 han dissenyat una línia d’objectes comercials, amb l’assessorament i l’acompanyament del professor i enginyer de producte, Guillem Ferran. Aquesta tarda s'ha fet la presentació dels productes dissenyats als representants de la Fecoll, amb la presència també del tinent d’alcalde Fèlix Larrosa, a la Casa de Fusta – Coworking Creatiu, al Centre Històric.
El departament de Joventut de la Paeria impulsa el projecte CREA2 que pretén promoure l’emprenedoria artística, amb la convocatòria de places per a estudiants o professionals de disseny gràfic, foto, disseny de producte, il·lustració o similars, amb inquietuds per emprendre. 11 joves, de 18 a 35 anys, han participat en aquesta tercera edició amb l’objectiu de dissenyar marxandatge per a l’Aplec del Caragol de Lleida. La formació amb Guillem Ferran ha consistit amb 5 jornades per fer recerca, conceptualització i disseny, formalització, desenvolupament i comercialització i la presentació dels resultats. El procés s’ha fet de manera individual i en grup.
Per desenvolupar el projecte, Joventut ha comptat amb la col·laboració de la Federació de Colles de l'Aplec del Caragol, la FECOLL, que es va mostrar interessada a comprar els productes resultants que els encaixessis amb les seves necessitats.
Els joves que prenen part de l’experiència treballen amb idees que identifiquen la ciutat de Lleida, des de l’origen i creació del disseny fins que es venen els productes a entitats, institucions o empreses. Els participants en la primera edició de CREA2 van dissenyar “souvenirs” per a la ciutat. El segon any, es va fer el disseny gràfic i el “packaging” per a cooperatives del sector de l’oli d’oliva.